top of page

PopUp Projekter

Projektpionererne er en deltidsuddannelse i Hovedstadsregionen, der uddanner unge i alderen 16-22 år i projektmageri og lokalforankret kultur. Eleverne bliver trænet i alle dele af projektarbejdet, samtidigt med at de skaber projekter og events i deres respektive kommuner og med eksterne samarbejdspartnere. Uddannelsen varer 8 måneder og er deltid, hvilket vil sige at de fleste af eleverne går på en ungdomsuddannelse ved siden af.

I 2013 designede jeg uddannelsen i samarbejde med mine kollegaer fra KraftWerket til KulturMetropol Øresund. I 2015-2016 var jeg så heldig at blive hyret som teamleder for uddannelsen i et barselsvikariat, som jeg desværre blev nødt til at afbryde før tid, da jeg blev ansat på Akademiet For Utæmmet Kreativitet. Heldigvis underviser jeg stadig på uddannelsen, det er nemlig altid en fornøjelse at være i rum med topmotiverede unge, der brænder for at realisere deres ideer.

Lørdag d.29/10-16 underviste jeg de 16 elever i PopUp projekter og behovsanalyse. Eleverne skulle sammen lokalisere de behov i samfundet, som de gerne ville sætte fokus på med et PopUp projekt. Projektet skulle afvikles indenfor 2 uger med et budget på 500 kr. og med det beskedne krav at det skulle svare på et reelt behov i samfundet. Jeg faciliterede en stram proces på 3 timer, hvor de unge først fandt de behov de gerne ville arbejde med, blev inddelt i grupper, brainstormede, konceptudviklede, prototypede på gaden og lavede en afviklingsplan og et budget. Det blev til 4 vildt fede projekter med disse meget forskellige temaer:

Vores forhold til døden.

TeknologifriZone for børn.

Idealer i reklamer.

Pusterum i hverdagen.

Jeg glæder mig helt vildt meget til at høre, hvordan det er gået med deres afviklinger.

Er du interesseret i at se mit undervisningsoplæg til denne workshop, kan du finde det her:

http://prezi.com/xye4opfcrdcf/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share


Udvalgte blogindlæg
Seneste blogindlæg
Arkiv
Sorter efter tags
Ingen tags endnu.
Følg os
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page